כמעט כל קופירייטר שמכבד את עצמו מציג את עצמו כמי שמבין באינטרנט ויודע לייצר קופירייטינג לאתרי אינטרנט לצורך קידום SEO. בעולם של תחרות עצומה בגוגל, שהפכה את בעלי האתרים למודעים מאוד לצורך בתוכן מתאים לאתר, הבחירה בין קופירייטר אחד למישנהו הופכת להיות קשה במיוחד.
קופירייטינג לאתר - על חשיבות האיכות
למעשה, בעידן של תחרות עצומה ברשת, במיוחד בנישות שבהן יש הרבה מאוד אתרים שמקודמים באופן מקצועי, קופירייטינג איכותי לאתר הוא הבסיס לעבודת קידום טובה. זה לא שבתחומים רוויי תחרות, קופירייטינג לאתר יספיק לצורך הקידום שלו. יש עוד פרמטרים רבים שנוגעים לקידום חוץ מהתוכן עצמו. אבל ברור שקופירייטינג לא אופטימלי יקשה מאוד על עבודת הקידום.
איך יודעים להבדיל בין איכות עבודת קופירייטינג אחת לאחרת?
אז איך תבדילו בין איכויות שונות של קופירייטינג לאינטרנט? האם ניתן למדוד את האיכות? האם ניתן להעניק ציוני איכות לתוכן שיווקי המותאם לאינטרנט? על פי אילו פרמטרים תבחנו ותבחרו את הקופירייטר שלכם.
אפשר, כמובן, להתחיל באתר של הקופירייטר עצמו. היכן הוא ממוקם בגוגל? האם הוא מסתייע בחברת SEO, או מקדם את עצמו? האם הוא יכול להפנות אתכם למאמרים או תכנים שכתב ושתפסו מקום של כבוד ברשת האינטרנט? למשל, כדי לייצר בסיס טוב לתחרות אפשר לבדוק באמצעות גוגל כיצד התנהגו מאמרים באותו תחום, שהועלו על ידי קופירייטרים שונים לאתר מאמרים חופשי.
למשל, אפשר לכתוב בגוגל: קופירייטינג לאתרי אינטרנט ולבדוק מי כתב את המאמרים המקודמים יותר בתחום הזה.
אפשר לבקש מהקופירייטר הפניות לתכנים שהוא העלה לרשת ולבדוק את הביצועים שלהם. צריך גם להיות קשור לקופירייטר בשעה שהוא מסביר לכם מדוע תכנים איכותיים שכתב לא הצליחו לקדם אתר אינטרנט מסויים (למשל, כתוצאה מעבודת קידום קלוקלת של חברת SEO). האם הוא יודע לנתח את הסיבות לכשלון הקידום? האם הוא מכיר מונחים מקצועיים בתחום הקידום?
לא על הקופירייטינג לבדו
לא רק המילים משחקות תפקיד, אלא גם ההבנה הכוללת במדיה האינטרנטית. האם הקופירייטר שלכם יודע ומבין ב- html? האם הוא מסתכל על מבנה האתר שלכם ויודע לומר לכם מה חסר בו ומה כדאי להוסיף בו על מנת שבעתיד עבודת הקידום תהיה קלה יותר? האם הוא מסתייע בכלים מקצועיים כדי לייצר עבורכם את הטקסטים לאתר? האם עבודת הקופירייטינג שלו זולה משמעותית משל המתחרה?
זול זה יקר
בדרך כלל, תמחור זול מאוד לעבודת קופירייטינג משקף את הזמן שמקדיש הקופירייטר לעבודתו. קופירייטינג לאינטרנט שמתומחר נמוך מאוד, משמעו, כנראה, שהקופירייטר לא מתכוון לעשות מחקר מילות מפתח כראוי, אינו מבצע תחקיר מתחרים באינטרנט ואינו משקיע זמן רב בכתיבה. קופירייטינג ראוי לשמו מלווה בעבודת תחקיר לא מעטה שלוקחת זמן וצריכה להיות מתומחרת. אם מצאתם "מציאה" ברשת, כנראה תשלמו עליה מאוחר יותר, כאשר מקדם האתרים שלכם יבקש להחליף או להוסיף טקסטים באתר.
כתיבה שימושית לאינטרנט
לפעמים קופירייטר שחושב שהוא מבין במדייה האינטרנטית רק משום שהוא יודע לדבר יפה על שילוב מילות מפתח בטקסטים שלו, נותן לכם תחושה שהנה הגעתם אל הקופירייטר הנכון. האמת שזה לא נכון. שילוב מילות מפתח הוא רק חלק מהעבודה. קודם כל צריך לבדוק אילו מילות מפתח מתאימות לאתר, אילו מילות מפתח כדאי לקדם, אילו קווים שיווקיים מנחים צריכים להוביל את האתר, מה הסיכוי להתקדם בגוגל במילות מפתח מסויימות, האם ניתן למצוא להן תחליף, ולא רק זה. האם הקופירייטר שלכם בקיא בכללי הכתיבה השימושית לאינטרנט. כי אם לא, ייתכן שכל מי שיגיע לאתר שלכם - יגיע תוך שניות אחדות למסקנה שהאתר שלכם אינו רלוונטי עבורו ויצא ממנו להמשך החיפוש.
קופירייטינג לאינטרנט - מקצוע של ממש
קופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא סוג של התמחות ואפילו סוג של מקצוע. כדאי שלקראת בחירת קופירייטר לאתר, תדעו מה לשאול, מה לבדוק, כיצד להשוות ותוכלו לבצע בחירה מושכלת יותר.
שרה טיקטינסקי - יחסי ציבור | קופירייטינג | קופירייטינג לאתרי אינטרנט